روستای زاچ بشاگرد
استان هرمزگان-شهرستان بشاگرد-روستای زاچ
پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 12:43 ::  نويسنده : عیسی زارعی
باتوجه به بیکاری دریانوردان خوب ،ماهر واموزش دیده کشورمان اعم ازملوان ،افسر،مهندس ناخدا و...ولی متاسفانه شرکتهای دریانوردی کشورمان ازنیروهای داخلی چشم پوشی کرده وحتی ازکاراخراج نموده وبجای ان ازنیروهای خارجی هندی فیلیپینی وپاکستانانی استفاده میکنندومسئولین ادارات بنادروکشتیرانی اداره کارواموراجتماعی وسایرمسئولین محترم بااطلاع کامل ازاین کارمتاسفانه مانع این کارشرکتهای کشتیرانی ودریانوردی نیستندوروزبه روزشاهدبی عدالتیهای بسیاری ازسوی شرکتهای دریانوردی ازجمله اخراج دریانوردان داخلی واستخدام پرسنل خارجی ،پرداخت نکردن حق بیمه دریانوردان ایرانی پرداخت نکردن عیدی وسنوات وحق سفروحتی حقوق کمترازحقوق اعلان شده برای کارگران وسایربی عدالتیهای دیگرازسوی شرکتهای دریانوردی هستیم ومسئولین مربوطه متاسفانه هیچ ممانعتی ازاین بی عدالتیها به عمل نمی اورندحتی کاربه جایی کشیده که اگریک ملوان ایرانی بابت بیمه ویاسایر حق وحقوق خویش باشرکت مربوطه اش کوچکترین اعتراضی داشته باشد از ان شرکت اخراج میشودوبه جای ان ازپرسنل خارجی کشورهای نامبرده استفاده میشودزیراکه این پرسنل خارجی علاوه برنخواستن حق بیمه وعیدی وسایرسنوات باحقوق اندک وناچیز200دلارحاضربه کارکردن بروی کشتیهای ایرانی هستند ایاباوجودمعضل بیکاری درکشورمان بی توجی مسئولین کشتیرانی ونظارت برشرکتهای دریانوردی نثبت به این امرمساله ای نیست که بایدبه ان توجه بیشتری شود؟ ساکنین چهار استان ساهلی کشور(هرمزگان ،بوشهر،خوزستان وسیستان وبلوچستان ) که اکثرساکنین این استانهاازطریق دریاامرارمعاش میکنندوکاردیگری جزدریانوردی بلدنیستندحالابایدبیکارباشندوبجای انهاپرسنل خارجی برروی کشتیهای ایرانی مشغول باشندکجای این کارعادلانه است ؟ مسئولین کنترل ایمنی ودریانوردی شناورهاکه ازطریق اداره بندروکشتیرانی برای کنترل اوضاع کشتیهابه روی شناورهااعزام میشوندازهمه چیزکشتی بازدیدکرده فقط تنهاچیزی که به ان توجه نمیکنندوجودپرسنل خارجی برروی کشتیهای ایرانیست وحتی لیست بیمه پرسنل شاغل برروی کشتی رانیزکنترل نمیکنند @@بی عدالتی درشرکتهای دریانوردی درجلوی دیدمسئولین بیدادمیزندولی متاسفانه هیچ مسئولی به این امرتوجهی ندارد@@
چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 17:14 ::  نويسنده : عیسی زارعی
رخشنده اعتصامی مشهور به پروین اعتصامی از شاعران بسیار نامی معاصر در روز 52 اسفند سال 5821 شمسی در تبریز تولد یافت و از ابتدا زیر نظر پدر دانشمند خود -که با انتشار کتاب (تربیت نسوان) اعتقاد و آگاهی خود را به لزوم تربیت دختران نشان داده بود- رشد کرد.
در کودکی با پدر به تهران آمد. ادبیات فارسی و ادبیات عرب را نزد وی قرار گرفت و از محضر ارباب فضل و دانش که در خانه پدرش گرد می آمدند بهره ها یافت و همواره آنان را از قریحه سرشار و استعداد خارق العاده خویش دچار حیرت می ساخت. در هشت سالگی به شعر گفتن پرداخت و مخصوصاً با به نظم کشیدن قطعات زیبا و لطیف که پدرش از کتب خارجی (فرنگی- ترکی و عربی) ترجمه می کرد طبع آزمائی می نمود و به پرورش ذوق می پرداخت.
در تیر ماه سال 3031 شمسی برابر با ماه 4291 میلادی دوره مدرسه دخترانه آمریکایی را که به سرپرستی خانم میس شولر در ایران اداره می شد با موفقیت به پایان برد و در جشن فراغت از تحصیل خطابه ای با عنوان" زن و تاریخ" ایراد کرد.
او در این خطابه از ظلم مرد به شریک زندگی خویش که سهیم غم و شادی اوست سخن می گفت .
خانم میس شولر، رئیس مدرسه امریکایی دختران خاطرات خود را از تحصیل و تدریس پروین در آن مدرسه چنین بیان می کند:
"پروین، اگر چه در همان اوان تحصیل در مدرسه آمریکایی نیز معلومات فراوان داشت، اما تواضع ذاتیش به حدی بود که به فرا گرفتن مطلب و موضوع تازه ای که در دسترس خود می یافت شوق وافر اظهار می نمود."
خانم سرور مهکامه محصص از دوستان نزدیک پروین که گویا بیش از دوازده سال با هم مراوده و مکاتبه داشتند او را پاک طینت، پاک عقیده، پاک دامن، خوشخو، خوشرفتار، در مقام دوستی متواضع و در طریق حقیقت و محبت پایدار توصیف می کند. پروین در تمام سفرهایی که با پدرش در داخل و خارج ایران می نمود شرکت می کرد و با سیر و سیاحت به گسترش دید و اطلاعات و کسب تجارب تازه می پرداخت.
این شاعر آزاده، پیشنهاد ورود به دربار را با بلند نظری نپذیرفت و مدال وزارت معارف ایران را رد کرد.
پروین در نوزده تیر ماه 3131 با پسر عموی خود ازدواج کرد و چهار ماه پس از عقد ازدواج به کرمانشاه به خانه شوهر رفت.
شوهر پروین از افسران شهربانی و هنگام وصلت با او رئیس شهربانی در کرمانشاه بود. اخلاق نظامی او با روح لطیف و آزاده پروین مغایرت داشت. او که در خانه ای سرشار از مظاهر معنوی و ادبی و به دور از هر گونه آلودگی پرورش یافته بود پس از ازدواج ناگهان به خانه ای وارد شد که یک دم از بساط عیش و نوش خالی نبود و طبیعی است همراهی این دو طبع مخالف نمی توانست دوام یابد و سرانجام این ازدواج ناهمگون به جدایی کشید و پروین پس از دو ماه و نیم اقامت در خانه شوهر با گذشتن از کابین طلاق گرفت.
با این همه او تلخی شکست را با خونسردی و متانت شگفت آوری تحمل کرد و تا پایان عمر از آن سخنی بر زبان نیاورد و شکایتی ننمود.
در سال 4131 چاپ اول دیوان پروین اعتصامی، شاعره توانای ایران، به همت پدر ادیب و گرانمایه اش انتشار یافت.
، پروین مدتی در کتابخانه دانشسرای عالی تهران سمت کتابداری داشت و به کار سرودن اشعار خود نیز ادامه می داد. تا اینکه دست اجل او را در 43 سالگی از جامعه ادبی گرفت. بهرحال در شب 61 فروردین سال 0231 خورشیدی به بیماری حصبه در تهران زندگی را بدرود گفت و پیکر او را به قم بردند و در جوار قبر پدر دانشمندش در مقبره خانوادگی بخاک سپردند.
در تهران و ولایات، ادبا و شعرا از زن و مرد اشعار و مقالاتی در جراید نشر و مجالس یادبودی برای او برپا کردند.
پروین برای سنگ مزار خود نیز قطعه اندوهباری سروده که هم اکنون بر لوح نماینده مرقدش حک شده است.
 اینکه خاک سیهش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گر چه جز تلخی ز ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است
صاحب آنهمه گفتار امروز
سائل فاتحه و یاسین است
دوستان به که ز وی یاد کنند
دل بی دوست دلی غمگین است
خاک در دیده بسی جان فرساست
سنگ بر سینه بسی سنگین است بیند این بستر و عبرت گیرد
هر که را چشم حقیقت بین است
هر که باشی و ز هر جا برسی
آخرین منزل هستی این است
آدمی هر چه توانگر باشد
چون بدین نقطه رسید مسکین است
اندر آنجا که قضا حمله کند
چاره تسلیم و ادب تمکین است
زادن و کشتن و پنهان کردن
دهر را رسم و ره دیرین است خرم آنکس که در این محنت گاه
خاطری را سبب تسکین اس 

چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390برچسب:,عکس طبیعت,, :: 16:35 ::  نويسنده : عیسی زارعی
گل در بر و می در کف و معشوق به کام است
سلطان جهانم به چنین روز غلام است
گو شمع میارید در این جمع که امشب
در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است
در مذهب ما باده حلال است ولیکن
بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است گوشم همه بر قول نی و نغمه چنگ است
چشمم همه بر لعل لب و گردش جام است
در مجلس ما عطر میامیز که ما را
هر لحظه ز گیسوی تو خوش بوی مشام است
از چاشنی قند مگو هیچ و ز شکر
زان رو که مرا از لب شیرین تو کام است
تا گنج غمت در دل ویرانه مقیم است
همواره مرا کوی خرابات مقام است
از ننگ چه گویی که مرا نام ز ننگ است
وز نام چه پرسی که مرا ننگ ز نام است میخواره و سرگشته و رندیم و نظرباز
وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است
با محتسبم عیب مگویید که او نیز
پیوسته چو ما در طلب عیش مدام است
حافظ منشین بی می و معشوق زمانی
کایام گل و یاسمن و عید صیام است 

جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : عیسی زارعی
گالری عکس پلاگر
جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:روستای زاچ بشاگرد, :: 12:0 ::  نويسنده : عیسی زارعی
روستای زاچ ازتوابع شهرستان بشاگردهرمزگان که درغربی ترین قسمت شهرستان بشاگردقراردارد جمعیت180نفر تعدادخانوار60 زبان گویش)فارسی بشکردی زنگیکی( دین اسلام مذهب شیعه شغل اغلب مردم روستادامداری وکشاورزی مهمترین محصول کشاورزی گوجه وپیازرسمی محلی
چهار شنبه 7 ارديبهشت 1385برچسب:, :: 2:48 ::  نويسنده : عیسی زارعی
‎"http://soall.plogger.ir/upload/s/soall/pictures/7740613474815.jpg" width="384" height="67" border="0" />

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

    درباره وبلاگ

به وبلاگ روستای زاچ بشاگرد خوش آمدید
    آخرین مطالب
نوروزتان پیروز
شعری ازحضرت امام خمینی (ره)درباره نوروز
نتایج ارای حوضه انتخابیه میناب رودان جاسک سیریک وبشاگرداعلام شد تصویری زیباازگبیعت زیبای روستای زاچ بشاگرد اصل موضوع فراموش نشود حسینیه قدیمی روستای داربست سریال مختارنامه سریالی که بردل نشست تصویرداربستی تسلیت عرض میکنم شهادت امام رضا وامام حس ورحلت بیامبر شهیدمصطفی احمدی روشنشهیدعلم ودانش شهادتت مبارک اس ام اس فلسفی زیارت عاشورا نامه خانواده شهید احمدی روشن به رهبر انقلاب مناجاتی ازصحیفه سجادیه افرادنیکوکاربیشترعمرمیکنند عکسهایی ازروستای داربست ارسال کننده یوسف صادقی نکته ای چند*ازپروین اعتصامی تصاویری ازمحرم 90 تصاویری ازروستای زاچ محرم 1432-ق 1390ش بوی محرم می اید استانه حضرت ابالفضل )ع(روستای داربست بشاگرد عیدغدیرراخدمت همه شیعیان تبریک عرض میکنم تصویرهایی ازروستای زاچ بشاگرد عیدقربان سال 1361بشاگرد تصاویری زیباازروستای داربست بشاگرد عکس jjj منشاءوهابیت
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روستای زاچ بشاگرد و آدرس zachi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان